مجوزها

بهترین شرکت های طراحی بسته بندی (آپدیت 2024)

  • اشتراک گذاری:
24 اردیبهشت 1403 (آخرین بروزرسانی در 19 خرداد 1403 ) 216 0 طراحی بسته بندی
آنچه در این مطلب می خوانید:

گاها انتخاب یک شرکت تبلیغاتی برای طراحی بسته بندی کار آسانی نیست؛ حتی اگر دوست شما شرکتی به ظاهر حرفه‌ای به شما معرفی کند یا شما از طریق یک نمونه‌کار موردپسند از مجموعه طراحی با آنها آشنا شوید، هیچ تضمینی وجود ندارد که شما پس از سفارش و هزینه، خروجی کار مطابق میل تان باشد یا حتی به چیزی که میخواستید نزدیک باشد.

در این زمان است که حتی اگر آن طراحی بسته بندی را از طراح قبول کرده و چاپ کنید، احساس ناامیدی خواهید داشت و در سالیان آینده مجبور به ری دیزاین و طراحی مجدد می‌شوید. به همین جهت قصد داریم در این مقاله به بهترین شرکت طراحی بسته بندی و ویژگی های شرکت طراحی بسته بندی خوب بپردازیم. با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را برای طراحی و توسعه کسب و کارتان و بخصوص طراحی بسته بندی محصول خود داشته باشید.

 

معرفی بهترین شرکت های بسته بندی

با اینکه عبارت "بهترین" همیشه یک موضوع نسبی و وابسته به موقعیت است با اینحال در ادامه سعی میکنیم برخی از برترین شرکت‌ها و استودیوهای طراحی بسته بندی را لیست کنیم:
 

1. ظریف گرافیک (ZARIFGRAPHIC)

شرکت خودمان در ابتدای لیست است چون...

بعنوان نویسنده این مطلب ما به هیچ مجموعه‌ای به اندازه شرکت طراحی خودمان (ظریف گرافیک) ایمان نداریم و به جرعت میتوانیم خود را بعنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی بسته بندی در ایران معرفی کنیم.

استودیو تخصصی طراحی ظریف گرافیک دارای تیم جوان و عین حال مجرب و خلاق است که برای خلق برند های برتر و مطرح جهان از هیچ چیز دریغ نمیکنند؛ تیم حرفه ای ظریف گرافیک دارای پشتکار، صبر، دقت، انرژی و خلاقیت است تا مشتریان خود را به سمت آینده ای غیر قابل پیش بینی اما درخشان هدایت کند.

این مجموعه دارای یک دهه فعالیت و عضویت در انجمن طراحان گرافیک ایران بوده است و اکنون به یک مجموعه با خدمات کامل هویت بصری تبدیل شده است که شامل زیر مجموعه هایی مانند: طراحی گرافیک، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، طراحی سایت، خدمات دیجیتال مارکتینگ و تدوین می باشد. اما نقطه برتری و تمرکز اصلی این مجموعه از ابتدا بر روی خلق بسته‌بندی‌های جذاب و مشتری پسند بوده و در آینده نیز همین خواهد بود.

کیفیت بالای طراحی، عرضه قیمت‌های رقابتی، پایبندی به ادعاها و ددلاین‌های خود همگی باعث شده تا ما امروزه در ظریف گرافیک مشتریانی از 15 کشور برتر دنیا شامل: ایتالیا، فرانسه، سوئیس، بلژیک، امارات، آمریکا، آلمان، عراق، افغانستان، قطر و غیره همکاری داشته باشیم.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت ها میتوانید با شماره های ارتباطی زیر تماس حاصل فرمایید.

0513 608 6590 – 09331003288

ظریف گرافیک در کجا واقع است؟

 

 

2. استودیو دیز (DEEEZ)

وقتی بحث خلاقیت باشد، تیم DEEEZ همیشه میتواند شما را با سابقه طراحی‌های نوآورانه خود به وجد بیاورد. این استودیو خلاق واقع در تهران در طراحی گرافیک حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما نقطه اوج این تیم همیشه طراحی بسته بندی آنها بوده؛ به طوری که تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بهترین طراحی در سطح جهانی شده است.

 

3. چاپ و بسته بندی نگارستان

مجموعه چاپ و بسته بندی نگارستان با به کارگیری از سامانه های نرم افزاری پیشرفته و ماشین آلات فوق تخصصی در زمینه خدمات چاپ، طرحی بسته بندی و جعبه سازی می تواند خدمات ارزنده ای را در زنجیره تامین صنعت گران حوزه های آرایشی، بهداشتی، دارویی، مواد غذایی، صنعتی، شیرینی و شکلات و غیره را تامین کرده و به مردم ارائه نماید.

 

4. شرکت سناپک

شرکت سناپک با سابقه ای بیش از یک دهه فعالیت در صنعت طراحی و چاپ توانسته نقش عظیمی را در عرصه طراحی لوگو و بسته بندی برای کسب و کار ها داشته باشد. این گروه علاوه بر طراحی گرافیک بسته بندی با بهره برداری از صنایع دستی اصیل ایرانی توانسته نقش بسیار مهمی را در حوزه بسته بندی و جعبه سازی داشته باشد به طوری که حداقل روزانه 4000 جعبه را با فرم های متفاوت و خلاقانه تولید می کند. از جمله ویژگی های این شرکت می توان استفاده از مواد اولیه و متریال های مختلف از جمله: پارچه، چرم، فلز، مقوا، ترمه، قلمکار، کاغد و غیره اشاره کرد.

 

5. مجتمع چاپ و تبلیغات هودیس

این مجموعه بیش از یک دهه تجربه و 85 نفر پرسنل مجرب در بخش های طراحی، تولید، کنترل کیفیت، انبار، واحد مالی، واحد طراحی ساختار، لیتوگرافی، آرایشی بهداشتی و غذایی مشغول فعالیت بوده و تاکنون توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است.

 

ویژگی‌های سازنده یک شرکت طراحی بسته بندی حرفه ای

یک مدیر کسب و کار یا صاحب محصول برای بررسی و نیاز سنجی شرکت طراحی بسته بندی نیاز به فاکتور و اولویت مهم دارد تا نهایتا بتواند بهترین بسته بندی را برای مشتری خود ارائه دهد؛ این موارد می تواند باعث بالا رفتن ارزش و اعتماد کارفرما به شرکت طراحی شود؛ برخی از این موارد شامل لیست زیر می شود:
 

  1. پاسخ گو نیاز شما باشند!

این موضوع شاید از هر فاکتوری برای یک شرکت طراحی مهم‌تر باشد. حتی بهترین طراح جهان نیز بی فایده است اگر نتواند با شما بعنوان صاحب محصول ارتباط درستی برقرار کرده و نیازهایتان را به خوبی درک کند.
 

  1. از خلاقیت بهره ببرند!

این روزها شاید دیگر جذابیت بصری کافی نباشد. در حالیکه همه اطرافیان کاربر سعی بر جلب توجه او دارند تنها یک ایده خلاق است که میتواند چشم‌ها را به خود خیره و حتی سرها را به سوی خود برگرداند. برای همین است که باید به دنبال ذهن‌های مبتکر باشید و فراموش نکنید که هر طراح گرافیک را نمیتوان هنرمند خطاب کرد.

پکیجینگ-کنسرو-سلمان

نمونه کار ظریف گرافیک: پروژه تن ماهی سلمان

  1. تجربه داشته باشند!

اکر بخواهیم حرفه‌ای بودن یک تیم طراحی را با یک کلمه ساده بیان کنیم، آن عبارت "تجربه" است. تیم حرفه‌ای تیمی متشکل از کسانی است که از تجربه همکاری با ده‌ها و حتی صدها کسب و کار و برند مختلف نه تنها با طراحی بلکه با کانسپت بسته بندی و چاپ آن آشنایی خوبی پیدا کرده باشند و با درک چم و خم کار بتوانند از ایده طراحی گرفته تا چاپ بسته بندی در هر مرحله همراه شما باشند.
 

  1. برند و برندسازی را به خوبی درک کنند!

یک مدیر کسب و کار به خوبی میداند که برند آبرو و اعتبار آن کسب و کار است و طراح نیز باید به این موضوع واقف باشد تا بتواند طراحی بسته بندی را به خوبی با برند محصول همسو و همگام کند. یک تیم طراحی حرفه ای باید بداند که بسته بندی برای برند کار میکند و نباید از دید مخاطب مخفی شود.

 

چه نوع بسته بندی در فروش برنده است؟

با تمام این توصیفات راجب شرکت های بسته بندی شاید در نهایت این سوال را بپرسید. از این رو در ادامه سعی کردیم در چند مورد به شما پاسخ دهیم.
 

1. از طبیعت غافل نشود!

با توجه به محصول و نیاز مشتری از طبیعت، معماری ها و طرح های اسلیمی و باستانی غافل نشوید. امروزه عصر ارتباطات است و همگان بر حفظ محیط زیست تلاش خود را انجام می دهند؛ یکی از امتیاز های مثبتی که می توانید در بسته بندی تان به خرج دهید تولید کردن محصولات سازگار با محیط زیست است. چرا که این بسته بندی کوچک ترین آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و افراد با خریدین چنین محصولاتی احساس خوشایندی خواهند داشت. برخی از بسته بندی های توانسته‌اند علاوه بر طراحی و خلق بسته بندی طبیعت دوست، از خود طبیعت نیز در طرح الهام بگیرند.
 

2. محافظ محصول شما باشد

یکی دیگر از ویژگی های بارز بسته بندی حرفه ای، محفظه برای نگهداری اصولی کالا است؛ که امروزه شما می توانید بر روی کالای خود اطلاعات کامل و دقیقی همچون نام محصول، نام برند و غیره را درج نمایید تا بدین صورت مخاطبان تان را به مشتری تبدیل کنید.
 

3. برقراری ارتباط

برخلاف چیزی که برخی از طراحان آماتور تصور دارند، ساختارشکنی و زیرپا گذاشتن قوانین یک بسته بندی و طراحی آن معمولا فکر خوبی نیست. محصول ارائه شده شما باید بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند؛ این ارتباط می تواند از طریق بسته بندی زیبا و اصولی با درج کامل اطلاعات یا القای پیام خلاق برقرار شود. طرح بسته بندی شما می تواند به عنوان یک نماینده فروش عمل کند و در دیدار اول بازاریابی خوبی را برایتان رغم بزند. پس به آن بها دهید.
 

4. جذابیت بصری را دست کم نگیرد!

اگر مواردی که تاکنون گفته شده است را رعایت کرده اید اما از لحاظ ظاهری، زیبایی لازم را برای جذب مشتری نداشته باشید میدان را برای رقبای خود خالی کرده اید؛ طراحی بسته بندی مواد غذایی باید زیبا و منحصر به فرد باشد چرا که قرار است معرف برندتان باشد. بهتر است این بسته بندی رنگارنگ نباشد و با یک تم رنگی خاصی همسو با برند و لوگو تان انتتخاب شود تا همان در ذهن مشتری بماند.

grug-smart-caps-packagingنمونه کار ظریف گرافیک: پروژه بسته بندی دارویی مهروماه

 

5. استاندارد ها را از یاد نبرد

نمادهای استاندارد بسته بندی بسیار اهمیت دارد؛ مخصوصا اگر مواد غذایی هدف تان باشد؛ چرا که برای بسته بندی مواد غذایی شما نیاز به تاییده سازمان غذا و دارو خواهید داشت و بدین منظور بسته بندی تان باید از محصول در برابر عوامل محیطی محافظت کند. این نوع بسته بندی باید از رنگ بندی مناسب و طراحی زیبایی برخورد دار باشد تا مشتری را برای خرید تشویق کند.
 

6. به فکر جیب مشتریان باشد

درست نیست مشتری که برای بسته بندی محصولات دو برابر هزینه محصول هزینه بندی بدهد. در برخی موارد این گزینه مشکلی ندارد اما برای بسته بندی صابون، مواد غذایی و برخی از کالاهای روز مره بهتر است هزینه های آن را به حداقل برسانید. در تولید بسته بندی برخی از محصولات که تحت عنوان سوغات و کالای لوکس به فروش می رسد؛ لازم است تا بسته بندی شکیلی با هر قیمتی داشته باشید.
 

 

7. برند را به رخ بکشد

بهتر است در بسته بندی تان از نام مجموعه و یا لوگو برندتان استفاده کنید؛ چرا که این کار سبب می شود تا پیدا کردن محصولات تان از میان هزاران قفسه راحت تر باشد و محصول زود تر به چشم بیاید؛ بخصوص اگر برند سرشناسی باشید.

طراحی-بسته-بندی-زعفران-مصطفوی

نمونه کار ظریف گرافیک: پروژه بسته بندی پک هدیه زعفران مصطفوی
 

طراحی بسته بندی چگونه سرنوشت محصول شما را تعیین میکند؟

طراحی بسته بندی معرف محصول شما در بازار است؛ اگر قصد رقابت در بازار را دارید علاوه بر استخدام بازاریاب باید بر روی بسته بندی تان نیز سرمایه گذاری کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید؛ در صورتی که بسته بندی اصولی و استانداردی نداشته باشید از رقبایتان عقب خواهید ماند. برخی از ویژگی های یک بسته بندی خوب شامل موارد زیر می شود:

  • تم رنگی زیبا و چشم نواز داشته باشد.

  • طرح آن شلوغ و نامنظم نباشد.

  • قابلیت حمل و جابه‌جایی مناسبی داشته باشد.

  • متناسب با محتویات درون بسته طراحی و اجرا شود.

  • در برابر عوامل محیطی مانند: ضربه و رطوبت مقاوم باشد.

 

تگ ها: #

دانلود کاتالوگ نمونه کارهای ظریف گرافیک

دانلود

نظرات (0)

تو چی فکر می کنی؟

ارسال
09331003288